Moja strona WWW , Wydawnictwo HELION , Wydawnictwo Naukowe PWN SA

poniedziałek, 21 czerwca 2010

Para-męt pikczers, czyli AutoCAD jak Jola? (1)

Wynurzyłem się dziś po raz kolejny na powierzchnię wyciągając nos z najnowszej wersji bestselera o Inventorze. I co widzę?
– Jola mówi, że ten Pan co miał znokautować wygrał przez niejednogłośną decyzję,
– ten co to podobno bije poniżej pasa (Gołota?) o mało nie wygrał, też przez niejednogłośną decyzję,
– ten co to kocha muzykę „klasyczną” w duetach podobno wygrał,
– …
Zdezorientowany już prawie miałem się ponownie zanurzać, aż tu gruchnęła wiadomość: AutoCAD ma polskie tipsy! No nie takie „trendi” jak Jola. Jednak importowane „tipsy end triksy” w dodatku na „Jutjubie” i z „subtajtelsami” po polsku.

Pod adresem: http://www.youtube.com/view_play_list?p=21994F50994C6368 znajdą państwo listę odtwarzania zatytułowaną „AutoCAD Tips and Tricks”.

Są to krótkie wideoprezentacje w języku angielskim z angielskojęzycznymi napisami z możliwością dynamicznego tłumaczenia na język polski. Pisałem o tym jak korzystać z polskich napisów w lutym w artykule „YouTube mówić mnóstwo polskihttp://cadaj.blogspot.com/2010/02/youtube-mowic-mnostwo-polski.html

Wybrałem cztery pierwsze filmiki i skategoryzowałem je dla Państwa. Mam nadzieję, że ułatwi to Państwo wybór. Jeśli okaże się to interesujące, to następnym razem „przejadę się” po reszcie.
W rubryce „Kategoria” umieściłem moją ocenę. Moim zdaniem tylko jeden z nich jest naprawdę typu „Kruczki i sztuczki”. Mówiąc po polsku nie lubię używać wersji Tips… . Kruczki też się rymują i są bardziej swojskie, jak u Joli.
Pozdrowienia,
A.J.
--------
Rotated Areas in a 2D Drawing – Obrócone fragmenty rysunku 2D
Temat: zastosowanie lokalnych układów współrzędnych (LUW). W szczególności obróconych względem GUW.
Polecenia: LUW (UCS), PLAN
Dla: początkujących
Kategoria: wiedza podstawowa
--------
Connect Lines to Circles – Linie łączące okręgi
Temat: efektywna metoda rysowania wielokąta przycinanego okręgami, za pomocą jednego polecenia zamiast dwóch.
Polecenia: LINIA (LINE), PLINIA (PLINE), UTNIJ (TRIM), OBIEKT (OSNAP)
Dla: wszystkich
Kategoria: „Kruczki i sztuczki” (Tips and Tricks)
--------
Fillet to Trim and Extend Lines – Ucinanie i wydłużanie linii metodą zaokrąglania
Temat: zaokrąglanie zerowym promieniem jako metoda ucinania i wydłużaia do granic.
Polecenia: ZAOKRĄGL (FILLET) zamiast UTNIJ/WYDŁUŻ (TRIM/EXTEND)
Dla: początkujących
Kategoria: wiedza podstawowa
--------
Create Separate Hatches – Tworzenie niezależnych kreskowań
Temat: tworzenie za pomocą jednego polecenia kreskowania wielu oddzielnych obszarów, z wykorzystaniem jednej z opcji polecenia KRESKUJ.
Ten sam efekt w tym samym czasie można uzyskać w każdej wersji programu AutoCAD powtarzając polecenie kresowania w cyklu: Enter-Klik-Enter. W prowadzonym przeze mnie ATC każdy uczestnik kursu Essentials zapoznaje się z tą techniką.
Polecenia: KRESKUJ (HATCH), HPSEPARATE
Dla: początkujących
Kategoria: wiedza podstawowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz