Moja strona WWW , Wydawnictwo HELION , Wydawnictwo Naukowe PWN SA

poniedziałek, 31 stycznia 2011

Spóźnione, ale serdeczne ...

Mam nadzieję, że firma Autodesk przyjmie ode mnie spóźnione (o jeden dzień) ale jak w tytule życzenia urodzinowe. Data urodzin, to 30 stycznia 1982 roku. Kiedy mieszkańcy St. Louis w stanie Missouri walczyli z katastrofalnymi śnieżycami, w słonecznej Kalifornii John Walker z kolegami zebrali się by utworzyć firmę Autodesk, którą zarejestrowali w kwietniu 1982 roku.
John Walker, kojarzący się w Polsce szeroko raczej z produktem "w szkocką kratę" jest współtwórcą systemu AutoCAD, który nota bene "nabył" (jak podaje encyklopedia "prezydencka") od innego programisty Michaela Riddle, o którym to Michaelu jednakowoż nie ma zbyt wiele informacji we wspomnianej encyklopedii. Zatem owa umowa kupna-sprzedaży okazała się, skrupulatnie tępionym przez np. PRL, przejawem wyzysku Człowieka przez Człowieka. Operacja "nabywania" jest w dalszym ciągu istotnym narzędziem utrzymywania stabilnej sytuacji na rynku, nie tylko na rynku CAD/CAM/CAE.

Odrobina numerologii
Zatem Autodesk ma prawie 30 lat, tyle co ja miałem w chwili zgromadzenia zwołanego przez Johna Walkera. To były piękne czasy. Jeżeli do tego dodać wiek mojej Córki, z którą to udaliśmy się na zesłanie w regiony północno - wschodnie naszego Kraju w poszukiwaniu mieszkania, to otrzymujemy liczbę 32, nie tak mistyczną jak 44, ale określającą dokładnie wiek Johna Walkera w chwili zakładania firmy Autodesk.

Szczypta PR
Na blogu, który prowadzi Shaan Hurley (http://autodesk.blogs.com/between_the_lines/2011/01/autodesk-turns-29.html) Można znaleźć link do przykładowych reklam telewizyjnych wyemitowanych w dniu 30 stycznia 1082 roku (http://www.youtube.com/watch?v=bwICX9bA49w).
Ten Kraj (USA) przetrwał bez kierowniczej roli partii, kartek na wszystko, z programem TV pociętym reklamami ... To nie mógł być tylko "PIjAR"?
Tak czy owak - Happy Birthday Autodesk!
A.J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz