Moja strona WWW , Wydawnictwo HELION , Wydawnictwo Naukowe PWN SA

czwartek, 11 października 2012

Odnośniki zewnętrzne - operowanie ścieżkami, przesłanianie

     Dzisiejszy artykuł i osadzona w nim prezentacja, starają się odpowiedzieć na pytania jednego z Czytelników zadane za pośrednictwem wszechobecnego :) serwisu Facebook. Uznałem bowiem, że poruszone tematy mogą być interesujące dla większej grupy Czytelników. Oto pytania: 
     4 października 11:22 
     Witam Panie Andrzeju,
     Pozwolę sobie zawrócić Panu głowę dwoma pytaniami.
     Mam pytanie dotyczące odnośników. Pracuję na komputerze w pracy i pliki mam na serwerze, od wielu lat jestem zwolennikiem odnośników. Mam jednak problem. Po przekopiowaniu katalogu na laptopa gdy chcę wziąć pracę do domu to ścieżka odnośnika gubi się i muszę ręcznie ją poprawiać i ta samo jak plik skopiuję ponownie na serwer.
     Wiem, że metodą umieszczenie pliku odnośnika w tym samym katalogu i odnajdzie się automatycznie. Jest metoda na rozszerzenie szukania do konkretnej struktury? Takka ścieżka jest zawsze aktualna: ....03 Realizacja/03-0 Podkłady/Aktualne/PlikOdnośnika.dwg
     I drugie pytanie, które wyszło wczoraj i strasznie mnie nurtuje. Mając blok, których jestem też ogromnym zwolennikiem i mam ich dziesiątki, czy mogę stworzyć blok np. prostokąt, który będzie NIEPRZEZROCZYSTY? Próbowałem z wypełnieniem itp. ale to wszytko nie jest to co potrzebuję.
     Pozdrawiam

      W osadzonej niżej prezentacji odpowiadam na pierwsze z nich. Wyjaśniam, jak bez żadnych dodatkowych operacji, otwierać ten sam projekt zawierający odnośniki zewnętrzne na dwóch różnych komputerach, o różnych lokalizacjach tych samych odnośników zewnętrznych. Jest to oczywiście tylko jedna z możliwości, która jednak wydaje mi się najbardziej atrakcyjna.

     Zagadnieniu operowania ścieżkami odnośników zamierzam poświęcić jeszcze przynajmniej jeden artykuł.
      Odpowiedzi na drugie pytanie na razie nie udzielam. Pokazuję jedynie przykład odnośnika złożonego z krawędzi, który zasłania leżące pod nim obiekty rysunkowe. Sposób w jaki wykonałem taki odnośnik/blok zostanie zaprezentowany w następnym artykule/prezentacji.

Pozdrawiam,
© Andrzej Jaskulski (http://cadaj.blogspot.com/)
11 października 2012 r.


W celu uzyskania najlepszej jakości odtwarzania prezentacji (7 minut) należy przejść do serwisu YouTube, wybrać rozdzielczość 720p (HD) i tryb pełnoekranowy.
---> Oglądaj na stronie YouTube


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz