Moja strona WWW , Wydawnictwo HELION , Wydawnictwo Naukowe PWN SA

poniedziałek, 17 maja 2010

Ekologia znaczy Revit? Revit na Autodesk University 2009 Virtual - 4

Z przykrością stwierdzam, że to ostatni (na razie mam nadzieję ) artykuł Pana Macieja Kujawskiego, który skorzystał z jednej z naszych nieodpłatnych przepustek na „Autodesk University 2009 Virtual” (AUV) i zgodził się podzielić wiedzą i innymi spostrzeżeniami z wirtualnego „studiowania”.
Grafika:
„Model instalacji budynku biurowego wykonany w Revit MEP w Epstein sp. z o.o..”
„Model analityczny budynku biurowego w Autodesk Ecotect importowany z Revit Architecture”
A.J.


Witam,
     W poprzednim odcinku omawiałem sesje z „Autodesk University 2009 Virtual” dotyczące standardów. Omawiałem też sesje, które dotyczące sposobu pracy w Revicie. Były to informacje, niezbędne do poznania nowego narzędzia i zorganizowania pracy przy jego pomocy. Dziś chciałbym wspomnieć o sesjach, które przybliżają projektowanie ekologiczne. Prezentacje godne uwagi to m.in.:
AB304-5 - Green Renovations with Autodesk® Revit® Architecture
AB204-4 - Better Decisions, Better Buildings - Early Energy Analysis
AB104-4L - Green Your Design With Autodesk Ecotect and Revit
     Te trzy prezentacje przybliżają wykonywanie projektów, które mają ograniczać swój wpływ na środowisko. Omawiają także, możliwości narzędzia analitycznego jakim jest ECOTECT, w pracy architekta. Prezentację tłumaczą od czego zacząć. Jak wykorzystać Revit'a we współpracy.
     Prezentacje te także przedstawiają nowe podejście do projektowania architektonicznego. Autodesk dostarcza narzędzia, które umożliwiają testowanie modelu budynku, tak jak to się robi np. z samochodami. Poniższy diagram najlepiej ilustruje podejście do procesu projektowego.
     Celem takiego podejścia jest to, aby ostateczny produkt był lepszy pod każdym względem: estetycznym, funkcjonalnym czy ekologicznym.
     Tym wpisem chciałbym zakończyć omawianie „Autodesk University 2009 Virtual”. Dziękuje za uwagę.
Maciej Kujawski

2 komentarze:

  1. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama ekologia jest bardzo ważna i ja jestem zdania, że również warto jest wiedzieć co robić aby mieć dobre jakościowo analizy środowiskowe. Tak naprawdę ja skorzystałem z oferty od http://eco-expert.eu/ i mogę tą firmę każdemu polecić.

    OdpowiedzUsuń